Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Percepce násilí vůči různým věkovým skupinám u dětí na základních školách a víceletých gymnáziích
Havelková, Šárka ; Procházková, Jana (vedoucí práce) ; Sotáková, Hana (oponent)
1. ABSTRAKT § Klíčová slova: násilí, konflikt, agrese/agresivita, týrání, zneužívání, zanedbávání, šikana, pachatel, oběť, děti, dospělí, senioři, sebepoškozování, sebevražda Ráda bych se v diplomové práci zaměřila na to, jak děti definují násilí, co všechno násilí zahrnuje, jak si představují pachatele a jak oběť, jaký je rozdíl v percepci násilí vůči různým věkovým skupinám a jak by se případnému násilí bránily. V teoretické části se nejprve věnuji samotnému pojmu násilí, pojmům jemu podobným či synonymním a jejich vysvětlení podle českých i zahraničních autorů. Dále jsem přikročila k tématům, jako je násilí k dětem, k dospělým a k seniorům, sebepoškozování, sebevraždy a důsledky násilí. V praktické části jsem zkoumala percepci násilí u žáků druhého stupně základní školy v porovnání se studenty stejného věku na víceletém gymnáziu. Zaměřila jsem se na žáky a studenty šestých tříd/prim a devátých tříd/kvart. Dotazníkové šetření bylo provedeno na školách v hlavním městě, ve velkoměstě, ale také v menším městě.
Sociální práce s agresory a oběťmi domácího násilí v Karlovarském kraji
Čežíková, Aneta ; Krahulcová, Beáta (vedoucí práce) ; Nová, Monika (oponent)
ČEŽÍKOVÁ, A. Sociální práce s agresory a oběťmi domácího násilí v Karlovarském kraji. Praha, 2016. 85 s. Diplomová práce. Univerzita Karlova. Husitská teologická fakulta. Vedoucí práce: prof. PhDr. Beáta Krahulcová, CSc. Diplomová práce se zaměřuje na problematiku domácího násilí v Karlovarském kraji. V práci jsou vysvětleny pojmy domácí násilí, formy domácího násilí, popíše oběť a agresora a práci s nimi, dále vylíčí možnou právní pomoc obětem domácího násilí. V neposlední řadě popíše Intervenční centrum v Karlovarském kraji pro oběti domácího násilí. Cílem praktické části bude poukázat na názor sociálních pracovníků intervenčního centra, zda si myslí, že by se v Intervenčním centru v Karlovarském kraji mělo pracovat s agresory domácího násilí. Hlavním cílem je zjistit to, jakým způsobem je realizovaná sociální práce s agresory domácího násilí v Intervenčním centru v Karlovarském kraji. Dále ve dvou kazuistikách poukáže na život obětí domácího násilí. Klíčová slova domácí násilí, intervenční centrum, agresor, oběť, sociální pracovník, rozhovor, kazuistika
Šikana na malotřídní škole
Šestáková, Jana ; Linková, Marie (vedoucí práce) ; Zvírotský, Michal (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku šikany na malotřídní škole. Teoretická část se zabývá popisem a definováním tohoto sociálně-patologického jevu, zvláště jeho příčinami, formami, způsoby řešení, oblastí prevence a v neposlední řadě i radami rodičům, jak a kde danou situaci řešit, kde hledat pomoc. Praktická část se zabývá výskytem a projevy šikany na této škole v letech 2005/2006 a 2010/2011, výsledky porovnává a zkoumá, zdali personální změna v obsazení školy, ke které v průběhu těchto let došlo, vedla ke zlepšení vztahů mezi žáky a učiteli.
Znalosti žáků II. stupně vybrané ZŠ o problematice domácího násilí
Vopatová, Jana ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Kučírek, Jiří (oponent)
Autorka se v této bakalářské práci věnuje problematice domácího násilí. V úvodu vysvětluje svůj výběr tématu. V teoretické části se zabývá vymezením problematiky domácího násilí na základě literární rešerše, uvádí základní rozdělení domácího násilí a jeho historii. Dále se autorka v teoretické části věnuje analýze osobnosti oběti a osobnosti agresora, uvádí platný legislativní rámec ČR vztahující se k problematice domácího násilí, poukazuje na důležitost prevence a v neposlední řadě předkládá výčet vybraných organizací, které se věnují pomoci osobám ohroženým domácím násilím. V praktické části prezentuje autorka kvantitativní výzkum realizovaný prostřednictvím dotazníku adresovaného žákům II. stupně vybrané ZŠ. Žáci jej vyplnili v pretestu, poté absolvovali besedu o problematice domácího násilí, a s časovým odstupem vyplnili totožný dotazník znovu. Tímto způsobem autorka zjistila prvotní znalosti o problematice domácího násilí u žáků II. stupně na vybrané ZŠ a poté vliv besedy k dané problematice na tyto žáky. Při vyhodnocení výsledků autorka zjistila, že vstupní znalosti žáků II. stupně na vybrané ZŠ byly na velmi dobré úrovni. Nejhůře v pretestu dopadla otázka ohledně znalosti organizací zaměřujících se na pomoc lidem ohroženým domácím násilím. Tyto organizace byly respondentům představeny na...
Šikana ve školách v souvislosti se školním prostředím
Jiroutová, Kristýna ; Podaná, Zuzana (vedoucí práce) ; Homolová, Pavla (oponent)
Tématem bakalářské práce je problematika šikany ve školách. Práce je rozdělena do teoretické a praktické části, přičemž teoretická část se zabývá především vymezení pojmů šikany, agrese a agresivity, seznámením s několika teoriemi agrese a usazením šikany do společenského kontextu. Dále budou v této části představeny metodologické způsoby získávání dat pro výzkumy šikany a teoretické vymezení vztahů aspektů školního okolí vůči šikaně. V praktické části bude prezentována analýza dat z Výzkumu městské mládeže 2015, která bude mapovat vztah mezi šikanou a konkrétními aspekty školního prostředí. Klíčová slova: šikana, agrese, agresivita, oběť, školní prostředí
Sociální práce s agresory a oběťmi domácího násilí v Karlovarském kraji
Čežíková, Aneta ; Krahulcová, Beáta (vedoucí práce) ; Nová, Monika (oponent)
ČEŽÍKOVÁ, A. Sociální práce s agresory a oběťmi domácího násilí v Karlovarském kraji. Praha, 2016. 85 s. Diplomová práce. Univerzita Karlova. Husitská teologická fakulta. Vedoucí práce: prof. PhDr. Beáta Krahulcová, CSc. Diplomová práce se zaměřuje na problematiku domácího násilí v Karlovarském kraji. V práci jsou vysvětleny pojmy domácí násilí, formy domácího násilí, popíše oběť a agresora a práci s nimi, dále vylíčí možnou právní pomoc obětem domácího násilí. V neposlední řadě popíše Intervenční centrum v Karlovarském kraji pro oběti domácího násilí. Cílem praktické části bude poukázat na názor sociálních pracovníků intervenčního centra, zda si myslí, že by se v Intervenčním centru v Karlovarském kraji mělo pracovat s agresory domácího násilí. Hlavním cílem je zjistit to, jakým způsobem je realizovaná sociální práce s agresory domácího násilí v Intervenčním centru v Karlovarském kraji. Dále ve dvou kazuistikách poukáže na život obětí domácího násilí. Klíčová slova domácí násilí, intervenční centrum, agresor, oběť, sociální pracovník, rozhovor, kazuistika
Poškozený a oběť v trestním řízení
Malátková, Tereza ; Jelínek, Jiří (vedoucí práce) ; Vokoun, Rudolf (oponent)
Předložená rigorózní práce se zaměřuje na problematiku postavení poškozeného a oběti trestného činu v trestním řízení včetně procesních práv, která jim přiznává český trestní řád a zcela nově též zákon č. 45/2013 Sb., o obětech trestných činů. Smyslem práce je podrobná analýza této platné právní úpravy včetně jejího dopadu v aplikační praxi orgánů činných v trestním řízení s důrazem na její uplatňování v soustavě státního zastupitelství. Cílem práce je podat podrobnou analýzu účinné úpravy ve vztahu k poškozenému i oběti trestného činu, dále též její kritické zhodnocení, vyhledání nedostatků a koncipování námětů de lege ferenda. Práce je věnována dvěma velkým tématickým okruhům, a to poškozenému a jemu přiznaným procesním právům a posléze oběti trestného činu, čemuž odpovídá i členění práce na sedm kapitol. V každé kapitole je rozebrán jiný aspekt účasti poškozeného a oběti v trestním řízení, kdy jsou nejprve v první kapitole popsány vývojové tendence a změny, jimiž v minulosti prošla procesní úprava právě ve vztahu k poškozenému. Druhá kapitola je zaměřena na pojmoslovné otázky spjaté s legální definicí termínu poškozený v trestním řízení a dále také na kategorizaci poškozených. Součástí třetí kapitoly zasvěcené procesním právům poškozeného, je po úvodní klasifikaci práv podrobnější rozbor...
Percepce násilí u dětí
Havelková, Šárka ; Procházková, Jana (vedoucí práce) ; Viktorová, Ida (oponent)
1. ABSTRAKT  Klíčová slova: násilí, konflikt, agrese/agresivita, týrání, zneužívání, zanedbávání, šikana, pachatel, oběť, děti, dospělí, senioři, sebepoškozování, sebevražd, média Ráda bych se v rigorózní práci zaměřila na to, jak děti definují násilí, co všechno násilí zahrnuje, jak si představují pachatele a jak oběť, jaký je rozdíl v percepci násilí vůči různým věkovým skupinám a jak by se případnému násilí bránily. V teoretické části se nejprve věnuji samotnému pojmu násilí, pojmům jemu podobným či synonymním a jejich vysvětlení podle českých i zahraničních autorů. Dále jsem přikročila k tématům, jako je násilí k dětem, k dospělým a k seniorům, sebepoškozování, sebevraždy a důsledky násilí. Vzhledem k tomu, že percepce násilí je kromě jiného ovlivňována médii, rozpracovala jsem podrobněji jejich vliv na děti a jejich vztah k násilí. V praktické části jsem zkoumala percepci násilí u žáků druhého stupně základní školy v porovnání se studenty stejného věku na víceletém gymnáziu. Zaměřila jsem se na žáky a studenty šestých tříd/prim a devátých tříd/kvart. Dotazníkové šetření bylo provedeno na školách v hlavním městě, ve velkoměstě, ale také v menším městě. Z výsledků dotazníkového šetření následně zpracovávám výsledky tak, aby odpovídaly členění teoretické části práce, a také věnuji kapitolu tématu vlivu...
Percepce násilí vůči různým věkovým skupinám u dětí na základních školách a víceletých gymnáziích
Havelková, Šárka ; Procházková, Jana (vedoucí práce) ; Sotáková, Hana (oponent)
1. ABSTRAKT § Klíčová slova: násilí, konflikt, agrese/agresivita, týrání, zneužívání, zanedbávání, šikana, pachatel, oběť, děti, dospělí, senioři, sebepoškozování, sebevražda Ráda bych se v diplomové práci zaměřila na to, jak děti definují násilí, co všechno násilí zahrnuje, jak si představují pachatele a jak oběť, jaký je rozdíl v percepci násilí vůči různým věkovým skupinám a jak by se případnému násilí bránily. V teoretické části se nejprve věnuji samotnému pojmu násilí, pojmům jemu podobným či synonymním a jejich vysvětlení podle českých i zahraničních autorů. Dále jsem přikročila k tématům, jako je násilí k dětem, k dospělým a k seniorům, sebepoškozování, sebevraždy a důsledky násilí. V praktické části jsem zkoumala percepci násilí u žáků druhého stupně základní školy v porovnání se studenty stejného věku na víceletém gymnáziu. Zaměřila jsem se na žáky a studenty šestých tříd/prim a devátých tříd/kvart. Dotazníkové šetření bylo provedeno na školách v hlavním městě, ve velkoměstě, ale také v menším městě.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.